Aktuella utställningar

2/4 2024

April – Monica Prentice

Monica Prentice får sin inspiration från sin närhet till djur, natur och barn. Med sina bilder vill hon skapa en lugn och harmonisk stämning.
Hon kommer ursprungligen från Peru och hennes rötter kommer fram i de starka färgerna i tavlorna.

Tidigare utställningar

4/3 2024

Mars – utställning till årsmöte 19 mars

Utställning av de litografier som det finns att välja mellan på årsmötet den 19 mars.

Alla som har betalt medlemsavgift under 2023 i Svalövs konstförening kommer att få välja en tavla att ta med sig hem under kvällen.

1/2 2024

Februari – Eva Magnusson

Eva börjar nästan alltid med att teckna hela bilden, hon vet aldrig hur det ska sluta och det händer mycket på vägen. Det kan bli stora bilder upp till 2 meter långa till små, mycket små. När bilden är tecknad så målar hon med akvarell, mycket vatten och färg på papper gjort för just detta.
I akvarellmåleriet använder hon aldrig vit färg utan det är papprets vithet som skiner igenom och styr färgen.
Eva är djupt rotad i myllan och ser, betraktar, tänker och tar ofta ställning i olika frågor genom det nätverk av växtlighet som hon ser igenom. Där hämtar hon också inspirationen till sina motiv.

Mer information om Evas kontaktuppgifter och om tidigare utsmyckningar och utställningar finns i bildgalleriet.

2/1 2024

Januari – Sofie Karlsson

Månadens utställare heter Sofie Karlsson, Svalöv. Hon ställer ut foton som alla är tagna runt Svalöv.
Intresset för fotografering började då Sofie fick en kamera av sin mormor och morfar och hennes foton kommer främst från naturen.
Sofie har haft praktik både på Landskrona Direkt och Lokaltidningen i Landskrona.
Utställningen som Sofie hade på Pumphuset i Borstahusen är ett speciellt minne. Det har även blivit en del fotograferingar på bröllop men det är i naturen som Sofie trivs allra bäst.

(Fotografierna kommer inte till sin fulla rätt pga speglingar i glasen vid avbildning till hemsidan).

Visa alla utställningar